Aseta suunta strategisella suunnittelulla
Kilpailullisilla ja nopeasti muuttuvilla markkinoilla menestyminen edellyttää organisaatioilta selkeää ja strategista perustaa asiakaskeskeisyyden kehittämiselle. Olipa kyse matkasi alkamisesta tai nykyisen suunnan arvioinnista, strateginen suunnittelu on välttämätöntä.
Autamme organisaatioita määrittelemään vision asiakaskeskeisyydelle, ymmärtämään asiakkaitaan sekä suunnittelemaan merkityksellisiä asiakaskokemuksia. Yli 20 vuoden kokemuksella ja tutkimuspohjaisilla menetelmillä yhdistämme strategisen näkemyksen sekä käytännön ohjauksen, jotta asiakaskeskeisyydestä saadaan organisaatiossasi todellinen kilpailuetu esiin.

Mitä tarjoamme
- Visio
- Autamme määrittelemään selkeän ja innostavan vision asiakaskeskeisyydestä, joka on linjassa liiketoimintatavoitteidesi kanssa.
- Asiakaspolut
- Kartoitamme ja analysoimme asiakaspolkuja tunnistaaksemme ratkaisevat hetket. Asiakaspolkujen avulla voimme myös selvittää tiedontarpeet sekä kehityskohteet.
- Markkina-analyysi
- Arvioimme markkinadynamiikkaa, kilpailijoiden asemaa sekä nousevia trendejä löytääksemme erottumismahdollisuuksia.
- Maturiteettiarvio
- Arvioimme nykyisen asiakaskeskeisyyden tasonne tutkimukseen perustuvalla menetelmällä. Arviointi tarjoaa jäsennellyn lähtökohdan ja tunnistaa tarvittavat kyvykkyydet etenemistä varten.
- Asiakaskokemuksen strategia ja tiekartta
- Autamme määrittelemään, millaista asiakas-, työntekijä- tai brändikokemusta organisaatiosi tavoittelee ja miten se voidaan tarjota.
- Asiakaskeskeiset johtamismallit ja kulttuuri
- Tuemme johtamismallien ja kulttuurikäytäntöjen kehittämistä, jotka juurruttavat asiakaskeskeisyyden osaksi päivittäistä toimintaa.
- Asiakassegmentointi
- Tunnistamme ja määrittelemme asiakassegmentit käyttäytymisen, tarpeiden ja arvopotentiaalin perusteella.
- Asiakastarpeet ja trendit
- Tutkimme asiakastarpeita ja trendejä ennakoidaksemme tulevaa kysyntää.
Asiakastarina
Vantaan Energia
Asiakaskokemuksen johtamisen maturiteettiarvio
Vantaan Energia, kaukolämpöyhtiö, luotti PBI:hin arvioimaan heidän asiakaskokemuksen johtamisen (CXM) maturiteettia keväällä 2024. PBI arvioi Vantaan Energian käytännöt ja ehdotti konkreettisia jatkotoimenpiteitä niiden kehittämiseksi ja tehostamiseksi.
Sitouttamalla Vantaan Energian henkilöstöä aktiivisesti prosessiin, heidät saatiin CXM-kehitykseen mukaan niin, että se tukee yrityksen strategista visiota, käytäntöjä ja kulttuuria.
PBI:n tutkimuspohjaisen CXM-kypsyysarviointityökalun avulla asiakkaalle saatiin selkeä kuva nykytilasta ja niistä askeleista, joita ottaa eteenpäin siirtymiseksi. Jos haluat kuulla lisää maturiteettiarviostamme, ota yhteyttä kokeillaksesi demoversiota.
